ZACHOWANIE PODCZAS POŚCIGU

Podczas pościgu zabronione jest wyprzedzanie się nawzajem bez współpracy przy użyciu radia. Należy poinformować pojazd jadący przed tobą o wyprzedzaniu (wyprzedzaj tylko, jeśli jesteś pewny, że jedziesz szybszym pojazdem lub gdy samochód jednostki przed tobą jest uszkodzony)

Pierwszeństwo w przypadku objęcia U1 na pościgach mają funkcjonariusze poruszający się jednostką EDWARD

Wyróżniamy następujące callsigny jednostek biorących udział w pościgu:

U1, U2, U3, U4, U5, U6 itd. + Eagle

Zachowanie jednostek

U1 porusza się bezpośrednio za ściganym pojazdem, tylko te jednostki są uprawnione do poruszania się za pojazdem kiedy ten porusza się niepoprawnym pasem ruchu.

U2 , U3 i U4 poruszając się w pościgu, nie ma prawa do wjazdu na niepoprawny pas ruchu. Jednostki mają obowiązek poruszać się za pościgiem, jednak niewskazane jest ryzyko spowodowania wypadku z postronnymi uczestnikami ruchu drogowego. Jednostka U3 i U4 kiedy topografia dróg przemieszanych przez uciekających na to pozwala, powinna starać się zablokować ewentualne alternatywne drogi ucieczki zbiegających.

Jeśli U1 wypadnie z przyczyn losowych ( np. stłuczka z drzewem , omdlenie , zajechanie drogi przez obywatela ) jednostki przechodzą w kolejności o jedną wyżej i nie istnieją inne powody przez które można minąć. Powody takie jak szybkość twojego pojazdu , chęć bycia U1 są niewystarczającymi i traktuje się to jako błąd. Minąć w innych przypadkach możemy tylko za zgodą jednostki przed tobą. Za gonionym pojazdem zawsze muszą poruszać się dwa radiowozy, w przypadku braku U3 i U4 odchodzi się od szukania alternatywnych dróg.

W przypadku kolizji z pojazdami cywilnymi, lub w sytuacji, gdy ktoś ucierpi podczas pościgu jeden radiowóz - U3 lub U4 zobligowany jest do odłączenia się od pościgu i udzielenia pomocy poszkodowanym

Za zgłaszanie lokalizacji pościgu odpowiada U1, gdy obsadzony jest dwójką funkcjonariuszy - Kierowcą i RTO. W przypadku braku RTO za komunikację radiową odpowiada U2.

W przypadku, gdy w pościgu bierze udział EAGLE wraz z funkcjonariuszem posiadającym szkolenie HRO - ten powinien przejąć komunikację radiową za pościgiem.

Rozkaz do wykonania manewrów niebezpiecznych: PIT, Box, Strzałka, RAM wydaje Supervisor po ściśle określonym czasie.

Last updated