FELONY TRAFFiC STOP
FTS - Felony Traffic Stop
Jest to zatrzymanie drogowe wysokiego ryzyka. Wykonujemy je wtedy gdy:
jest podejrzenie że uciekinier/uciekinierzy, jest/są uzbrojeni/ony jak i poszukiwany/i
➣Jak wygląda zatrzymanie FTS:
Manewr ten zawsze stosujemy po pościgu, lub podczas zatrzymania gdy mamy pewność, że osoba jest poszukiwana, tyczy się to jak i samochodów jak i motorów
Przy tym manewrze muszą być minimalnie 2 jednostki
Po zakończonym pościgu, gdy ścigany się zatrzymał i padł albo zgasł mu silnik, walnął w słup podjeżdżamy ustawiając się około 4-6 metrów od pojazdu. Drugi radiowóz ustawia się obok radiowozu w środku. Maska drugiego radiowozu powinna być skierowana w stronę zatrzymanego.
Trzeci radiowóz ustawiamy po drugiej stronie tak samo jak drugi
Radiooperatorzy wysiadają z pojazdów, otwierając drzwi jako osłonę, mierzą w kierunku zatrzymanego/zatrzymanych
Kierowca radiowozu prowadzącego pościg prowadzi rozmowę.
Gdy kierowca nie reaguje, powtarzamy 3 razy. Jak dalej nie rozumie wtedy oddziały policji podchodzą z dwóch stron i jedna osoba z nich wyciąga kierowcę siłą.
W trakcie takiego zatrzymania panuje całkowita cisza na radiu jak i miejscu zatrzymania. Odzywa się tylko osoba prowadząca zatrzymanie.
Osoby w radiowozie najbliżej auta do którego wykonujemy FTS'a dowodzą całym zatrzymaniem,
FUNKCJE PODCZAS FTS'a
FP* wydający polecenia osobom w zatrzymanym pojeździe - KIEROWCA PIERWSZEGO RADIOWOZU
FP celujący razem z funkcjonariuszem w kierunku kół pojazdu - KIEROWCA I PASAŻEROWIE DRUGIEGO RADIOWOZU
FP zabezpieczający plecy celując z pistoletu i na bieżąco informować o ewentualnych zagrożeniach - KIEROWCA OSTATNIEGO RADIOWOZU
*FTS'a rozpoczynamy od otrzymania zgłoszenia od innej osoby na radiu (np. 02 10-14 na moim 10-20 [podajemy dokładną lokalizację] oczekuję na wsparcie co najmniej dwóch jednostek // 02 na moim 10-20 [dokladna lokalizacja] mam prawdopodobnie osobę poszukiwaną, potrzebne 10-8[wsparcie]) oczekujemy na wsparcie jednostek a do tego czasu a po dojeździe postępujemy wedle wskazówek poniżej
Po dojechaniu wszystkich jednostek na miejsce, w miarę szybko ustawiamy się i oczekujemy na komunikat osoby dowodzącej podczas zatrzymania (kierowca pierwszego radiowozu) lub na to aż on wysiądzie, wtedy wysiadamy wszyscy i każdy obejmuje funkcje opisane wyżej.
Komunikaty jakie wydaje kierowca pierwszego radiowozu osobom zatrzymywanym (jeśli w aucie znajduje się tylko kierowca)
- Kierowco, unieś ręce tak abym je widział
- Powoli wyjmij lewą ręką kluczyk ze stacyjki, prawą dłoń trzymaj cały czas w górze
- Następnie wyrzuć ten kluczyk przez okno przed siebie
- Teraz lewą rękę trzymaj na zewnątrz a prawą otwórz drzwi pojazdu
- Powoli wysiądź z pojazdu z rękoma ku górze
- Przez swoje pierwsze oczy, zrób jeden krok w lewo oraz dwa kroki do tyłu
- Klękaj na kolana i załóż ręce na głowę!
W tej chwili pasażer pierwszego radiowozu podchodzi i zakuwa oponenta i prowadzi w bezpieczne miejsce czyli między pierwszy, a drugi radiowóz i tam przeszukuje go sprawdza dowód i czy nie ma czegoś przy sobie a osoba co wydawała polecenia na początku sprawdza pojazd O ILE NIKT SIĘ JUŻ W NIM NIE ZNAJDUJE (w wypadku gdy w pierwszym i drugim radiowozie znajduje się jedna osoba to wtedy osoba dowodząca zatrzymaniem albo wydaje komunikat żeby druga osoba poszła zakuwać albo na odwrót)
Last updated